Het bestuur van de Budo Business Club telt vier leden: Peter Wetzer (secretaris), Tanja de Leeuw (voorzitter), Patrick van der Sommen (penningmeester) en Rob van Daal (evenementen). Vier ambassadeurs voor de vechtsport die met een geheel eigen visie zitting hebben genomen in het bestuur.

Peter Wetzer, secretaris
“Het initiatief voor de Budo Business Club was oorspronkelijk mijn idee. Vanuit mijn werk – ik run momenteel een groothandel in vechtsportmaterialen -, kom ik vaak in aanraking met de vechtsportwereld. Ook in de tijd dat ik sportjournalist was, was dat het geval. Ik had toen de gelegenheid om de afzonderlijke vechtsporten en andere sporten met elkaar te vergelijken. Ik kreeg destijds een goed beeld van de wijze waarop de diverse vechtsportbonden sponsors benaderen en behandelen. En ik moet zeggen, daar schortte wel het een en ander aan. Nou is de vechtsport sowieso al een ondergeschoven kindje. Je ziet of leest er weinig over in de media. En als het al een keer aandacht krijgt, dan is het niet zelden in negatieve zin. Kortom, het imago van de vechtsport kan een impuls goed gebruiken. Hiervoor is de Budo Business Club een uitgelezen platform. Samen met al die professionals met een passie hopen we mooie initiatieven van de grond te krijgen.”

Tanja de Leeuw, voorzitter
“Netwerken is echt mijn ding. Wat dat betreft is een business club een ideale omgeving voor mij. Tegelijk is vechtsport, in het bijzonder judo, mijn passie. Bij elkaar opgeteld dus een heel logische stap voor mij om plaats te nemen in het bestuur van de Budo Business Club. Sowieso ben ik iemand die nieuwe initiatieven direct enthousiast omarm.
Ik vind dat de vechtsport in het algemeen een veel beter imago verdient. Op een gemiddeld voetbalveld zie je immers meer agressie en niet zelden meer bloed vloeien dan in een Mixed Martial Arts-ring. Via de business club gaan we proberen dat imago op te poetsen en zorgen voor een wederzijdse beïnvloeding: zo kan de judosport veel leren van andere vechtsporten als het gaat om zaken als showelement en spektakel. Maar omgekeerd kunnen andere vechtsporten ook veel leren van judo wat betreft wederzijds respect en zelfbeheersing.”

Patrick van der Sommen, penningmeester
“Ikzelf heb ook een tijdlang aan vechtsport gedaan. Ik weet dus uit ervaring met hoeveel passie en toewijding veel beoefenaars met deze sport bezig zijn. Ik ben daardoor niet alleen gaan houden van de vechtsport als activiteit en als kijkspektakel, maar misschien meer nog van de gedachte en de filosofie erachter. De discipline die er voor nodig is, de beheersing van lichaam en geest en het respect voor je tegenstander. Dat geldt voor karate, boksen, maar net zo goed voor een onderdeel als judo. Als Sterk Reclamebureau vind ik het dan ook zeer aantrekkelijk om ons met deze positieve sport te verbinden. Ik zie het als een gezonde uitdaging om het imago van de vechtsport over de volle breedte te versterken. Tegelijk zou het fantastisch zijn als we het voor elkaar krijgen dat de vechtsport straks als een uitgelezen marketing tool wordt gezien.”

Rob van Daal, evenementen
“Van alle bestuursleden ben ik eigenlijk de enige die niet al een affiniteit had met de vechtsporten. Maar door mijn vele contacten met mijn compagnon Tanja de Leeuw, die zelf aan judo doet, krijg ik heel wat mee over het wel en wee in de vechtsportwereld, zeker gedurende de anderhalf jaar dat we met de voorbereidingen voor de Budo Business Club bezig zijn geweest. Ik moet zeggen dat ik mede daardoor een heel ander beeld heb gekregen van de vechtsport, zeker ook van de onbekendere onderdelen. Vroeger dacht ik bij vechtsport toch vooral aan agressie en geweld. Nu weet ik wel beter en begrijp ik ook dat er weinig sporten zijn waar met zoveel respect voor elkaar wordt omgegaan. Dat positieve imago willen we met de Budo Business Club graag verspreiden en verder versterken. En dat kan door veel mensen uit de vechtsportwereld samen te brengen. Mensen met dezelfde passie voor de vechtsport, mensen die veel voor elkaar en de sport kunnen betekenen.”
 

Word ambassadeur van de vechtsport.